فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 63 (مهر 1396)
- 210 صفحه، بهای روی جلد: 100,000ريال
- تاریخ انتشار: 1396/07/20
- تعداد عناوین: 55
-
سخنی با خوانندگانصفحه 4
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار ترنس مالیک/ راوی سیال هستی/ نگاهی دیگر به تاریخ دهه های پایانی هالیوودصفحه 6
-
دیباچه ای بر مالیک متاخر/ سمفونی های سرگشتگیصفحه 12
-
به بهانه خط باریک قرمز/ «آن مجسمه، یک کابوس است»صفحه 14
-
ترنس مالیک، ریچارد لینکلیتر، مایکل فاسبیندر در یک قاب/ پردازش جهان به شاعرانه ترین شکل ممکنصفحه 16
-
معضلات تعالی گرایی در سینمای ترنس مالیکصفحه 20
-
واکاوی سبک و مضامین الاهیاتی در فیلم «به سوی شگفتی»/ پدیدارشناسی عشق به میانجی ناخودآگاهی سینماییصفحه 22
-
تحلیل تقسیم بندی معمارانه ی فضا در فیلم های ترنس مالیک/ مالیک و متافیزیک فضاصفحه 26
-
نگاهی به فیلم «درخت زندگی» ساخته ی ترنس مالیک/ اولیس کولی وارصفحه 28
-
زندگی مخفی ترنس مالیکصفحه 30
-
درباره ی سفر زمان مالیک/ به واقعیت تبدیلش کن؛ فرم و خلاصفحه 32
- فیلم ها و احساس ها
-
گفت وگوی میشل سیمان با ترنس مالیک درباره ی «زمین های بایر»/ شورش بی دلیلصفحه 35
-
شگفتی طبیعی در باب ترنس مالیک و حماسه ی استعلاگرای تازه اش/ مشیت های پروردگارصفحه 40
-
درباره ی «خط باریک قرمز»/ سرنیزه ها در بهشتصفحه 43
-
واقعه نگاری یک فیلم: «روزهای بهشت»صفحه 47
-
کودکی که بودم: شوالیه ی جام هاصفحه 52
-
درباره ی «آهنگ به آهنگ» ترنس مالیک/ چه بسا که موسیقی چو دریا می فریبد مراصفحه 54
- سینمای خاورمیانه
-
گفت وگو با کامران رستگار/ داغ خاطره و پیکار بر پرده ی سینمای خاورمیانهصفحه 58
-
نگاهی به کتاب تصاویر بازمانده: سینما، جنگ و خاطره فرهنگی در خاورمیانه اثر کامران رستگارصفحه 62
- فیوژن
-
ماراتن زندگی: نگاهی به دو فیلم سینمایی با موضوع ورزش دوومیدانیصفحه 64
-
زائران معبد زئوس: هیو هادسن و ارابه های آتشصفحه 65
-
درباره «تنهایی یک دونده استقامت» اثر تونی ریچاردسن/ خط بی پایانصفحه 72
- سینمای ایران
-
فریدون جیرانی، فرهاد توحیدی، کمال تبریزی، امید روحانی و جواد طوسی از تعاریف و کارکردهای سینمای سیاسی می گویندصفحه 77
-
آرامش در حضور دیگران؛ سیاسی ترین فیلم سینمای ایرانصفحه 90
-
سینمای سیاسی، از زیباشناسی سیاست تا سیاست زدگی ایدئولوژیکصفحه 92
-
نگاهی به تعریف و گستره سینمای سیاسی/ اجتماعی یا سیاسی؛ مسئله این استصفحه 94
-
کلیاتی درباره سینمای سیاسی و نسبت سینمای ایران با آنصفحه 96
-
تحلیل مفهوم «سینمای سیاسی» از دیدگاه «ژانر» و «تم» در «سینمای ایران»/ سینمای سیاسی؛ ژانر یا رویکرد؟صفحه 98
- شعر و داستان
-
سه شعر از ادمون ژابسصفحه 103
-
صدا ازکجا می آیدصفحه 104
-
دست سیاه حکومت راجصفحه 108
-
حافظه دنیاصفحه 112
- ادبیات نقد و بررسی
-
نشست منوچهر بدیعی و پویا رفویی/ حد ذهن در ادبیات روایی/ چشم در ماده استصفحه 117
-
نوشتن در ذهنصفحه 128
-
در نبرد اسلوب سیاله های ذهنصفحه 135
-
دو کلید، نقشه شهر و اسطوره در اولیسصفحه 137
-
ادبیات داستانی ذهنیت مبناصفحه 144
-
تداعی های یاد و خاطرهصفحه 146
-
ذهنی گرایی/ برون و قال، درون و حالصفحه 148
-
حافظه بی خاطرات لوح سیاهی ستصفحه 150
-
زیبایی شناسی انتزاع و انقلاب کانتی ادبیاتصفحه 152
- پرونده زبان
-
سفرهای زبانیصفحه 154
-
فارسی را در چند سالگی آموختمصفحه 155
-
چگونه می توان پیش خود ایتالیایی آموختصفحه 157
-
دوام عجیب زبان اولصفحه 162
- هیروگلیف
-
چگونه تصویر، کلمه را مدرن می کند؟صفحه 166
-
پرتره از منظر گادامرصفحه 171
-
شان تصویر در نظر گادامر/ مرتبه ی وجودی تصویرصفحه 175
- هنر و فلسفه
-
گتاری و دلوز برای قرنی دیگر/ کاربرد امیال: منطق روی داد و خطوط گریزصفحه 180
-
منطق رواقی و منطق معناصفحه 183
-
مقدمه ی کتاب جنگ ها و سرمایه: به دشمنانمانصفحه 186
-
شعر عملیصفحه 190
- کتاب
-
گزارش فارسی دم حیات ترجمه ی پویا رفویی/ نمونه درخشان فراآفرینیصفحه 193
-
در حاشیه مجموعه قصه «زمستان ترس» اثر بهاء طاهر ترجمه رحیم فروغی/ در آینه بسیار کوچک تریمصفحه 200
-
نگاهی به کتاب «هو شیائو-شین مجموعه مقالات»/ قطاری به مقصد اندوهصفحه 203